#15 RECENZJA "Wszechświat Cię wspiera" Gabrielle Bernstein

TYTUŁ: Wszechświat Cię wspiera
AUTOR: Gabrielle Bernstein
TŁUMACZENIE: Karolina Bochenek
WYDAWNICTWO: Wydawnictwo Kobiece
GATUNEK: Poradnik





"Aby uzyskać wewnętrzną pewność, musisz pragnąć wyzwolić się z lęku"





Jest to pierwszy poradnik, który przeczytałam od początku do końca. Zajęło mi to kilka godzin. Jestem świadoma, że tego typu lektury powinno się czytać powoli, uważnie i stosować się do zalecanych wskazówek. Jednak, ja nie jestem na takie coś gotowa.
Przez pierwsze kilka rozdziałów uważałam, że czytam bzdury. Brakowało mi słów jak to opisać i co czuję. W końcu padło słowo "sekta" od osoby, która słuchała jak głośno czytałam jej fragmenty tej książki. Zaczęłam, więc zastanawiać się nad tym czy faktycznie coś w tym jest. 





Co to jest ten Wszechświat?
Czy naprawdę medytacja sprawi, że Twoje życie się zmieni?

I co to znaczy "zamień lęk na życie".



Dwa rozdziały były dla mnie wyjątkowo osobiste. Nie wiedziałam i nie byłam świadoma tego, że wypowiedziane słowo mogą mieć tak ogromną moc. Zaczynając pisać tę recenzję, nie wiedziałam od czego zacząć i jak dobierać słowa, bo to dość delikatny temat. Teraz słowa same płyną.

W książce znajdziecie wskazówki jak zaakceptować siebie, wybaczyć sobie i w jaki sposób rozmawiać samym ze sobą. 
Przez całą lekturę powtarzane są słowa "zamień lęk na miłość". Nie ukrywam, irytowało mnie to. Nie rozumiałam i w sumie wciąż do końca nie rozumiem znaczenia tych słów.

Jedynie co zawsze powtarzam to, to że nic nie dzieje się bez przyczyny. Każda sytuacja ma swój cel. 
Ale czy jestem w stanie oddać swoje życie i myśli Wszechświatowi?
Każdy z nas otrzymuje jakieś znaki. Ten fragment zaciekawił mnie. 



Po pierwsze nie spodziewałam się, że dostanę te książkę od wydawnictwa. Pewnego dnia pisze do mnie mąż, że przyszła książka! Nie byłam w stanie uwierzyć, że ktoś wysłał mi ją do Kanady.O ironio losu, dwa dni wcześniej napisałam komentarz jednej dziewczynie, że nie lubię poradników, a tu taka heca. Musiałam się z nim zmierzyć.
Po drugie, autorka swoje spotkania prowadzi w Toronto i Montrealu, czyli w kraju w którym mieszkam. Kolejny znak, że powinnam otworzyć się na Wszechświat?

"Nadszedł czas, aby Sara zmieniła swoje wyobrażenia i dostroiła się do mocy Wszechświata. Na początku pomogłam jej zobaczyć, jak blokuje swoje połączenie z Wszechświatem"

Po trzecie w jednym rozdziale zrozumiałam jaki popełniam błąd i skąd mogą wynikać moje niepowodzenia, choć swoje podejście do życia zmieniłam już jakiś czas temu, to pozytywnym myśleniu naprawdę coś jest.

Jednak, to wszystko nie oznacza, że poddam się tym wszystkim rytuałom. Na pewno nie jestem gotowa na medytacje. 
Joga - chyba każdy z nas o niej słyszał. Niestety większość osób wybierając się na te zajęcia, traktują ją jako rodzaj aktywności. W tej książce utwierdziłam się w moim przekonaniu, że tak nie powinno być.
Na pewno nie wybiorę się na spotkanie z tą kobietą. Weszłam na stronę Gabrielle z czystej ciekawości aby sprawdzić kiedy można ją zobaczyć. Okazało się, że bilety są w różnych cenach. Czy zbliżenie się ze Wszechświatem ma swoją cenę? Można kupić bilet VIP. Takie zabiegi powodują, że moje wątpliwości pogłębiają się coraz bardziej. Autorka porusza swoje osobiste problemy jak alkoholizm i uzależnienie od narkotyków. Aktualnie jest czysta 10 lat. Gratuluję trzeźwości. Uważa, że udało jej się to dzięki temu, że "zamieniła lęk na miłość". Nie oceniam. Nie próbuje wyśmiewać. 
Póki co, najważniejszymi wskazówkami, o których już wiedziałam, były dla mnie:

zaakceptowanie siebie, 
wybaczenie sobie, 
słowa mają ogromną moc!


Dla osób mocno wierzących w te praktyki - książka okaże się ciekawa. Napisana jest w narracji pierwszoosobowej. Pisarka opisuje swoje doświadczenia i przedstawia kroki jak sobie radzić ze swoim lękiem. Choć czasem wskazówki wydawały mi się niezrozumiałe i za bardzo ogólne, to wciąż można z tego coś wyciągnąć. Ta książka i te rady na pewno pozostaną w mojej głowie.
Może kiedyś będę gotowa aby podejść do tego poradnika na poważnie.

Ocenienie tego poradnika przychodzi mi z wielką trudnością, bo moje sceptycznie podejście do tego typu spraw nie ułatwia zadania. Jeśli jednak patrzeć na to z punktu widzenia osób w to zaangażowanych, książka okaże się przydatna, bo napisana jest w interesujący sposób.


Moja ocena: 7.5/10



madziuchowe_life

Komentarze

  1. Ja do tego typu książek podchodzą niestety bardzo sceptycznie. Po tę raczej nie ściągnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak Ja, ale jakieś tam ziarnko zostało zasiane i zastanawiam się nad tym 😊

      Usuń
  2. Czasem czytam poradniki, a ten wydaje się mi interesujący :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I taki jest choćby ze względu na sama wiedzę 😊

      Usuń
  3. Bardzo mądra recenzja i podejście do tego typu spraw. Mam podobny stosunek do medytacji, a szczęścia ani się nie kupi ani się nie nauczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie. Gdyby tak było, to sami milionerzy byliby na tym świecie haha

      Usuń
  4. Ja i poradniki się nie lubimy. Kiedyś dla jaj przyjaciółka kupiła mi Magię sprzątania :D Ale ja się nie nadaję do czytania takich rzeczy, bo dla mnie większość to stek bzdur :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też chciałam kupić sobie ten poradnik, choć mam bzika na punkcie sprzątania ha ha. Jednak zrezygnowałam :D

      Usuń
  5. Mało poradników przeczytałam w swoim życiu jak mam być szczera. No jakoś nie ponoszą mnie. Jak już mam czytać książkę to wolę jakąś fabularną jednak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również :) Ten temat jednak mnie zaintrygował i wciąż mam to w głowie, ale każdy wierzy w to co chce :)

      Usuń
  6. Tym razem to chyba nie jest książka dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie jesteś zainteresowana Wszechświatem i medytacja, to myślę, że faktycznie nie jest to książka dla Ciebie 😊
      Dla mnie była nowym i innym doświadczeniem 😊

      Usuń
  7. Nie przepadam za poradnikami, ale przyznam szczerze, że ten kilka dni temu wzbudził moją ciekawość... Pomyślę jeszcze nad nim. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę tylko powiedzieć, że czyta się szybko. Intryguje to będzie dobre określenie na temat tej książki 😉

      Usuń
  8. Rzadko sięgam po takie książki, ale świetnie nadają się one na prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubie poradniki, ale nie sięgam po nie zbyt często, aby się nie zrazić. W poradnikach dla mnie ważne jest to, aby wskazówki w nim zawarte były realne do zastosowania w życiu codziennym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odnajdziesz realne wskazówki pod warunkiem, że jesteś zwolenniczką Wszechświata 😊
      Książka jest ciekawa, ale nie do końca moja bajka 😉

      Usuń
  10. Jakiś czas temu pobrałam sobie darmowy fragment ze strony Wydawnictwa Kobiecego, ale do tej pory go nie przeczytałam. Poradniki, to nie bardzo moja bajka, chociaż dzisiaj skończyłam czytać "Make your bed" i jestem pod wrażeniem tej krótkiej, ale jakże wyczerpującej książki! Może kiedyś skuszę się na "Wszechświat Cię wspiera" :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też sceptycznie podchodzę do takich książek, dlatego... nie wiem. chyba raczej nie. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie jestem wielką fanką poradników czy ogólnie książek motywacyjnych, bo uważam że to jest ściema i trochę manipulowanie ludźmi. Czy naprawdę ludziom pomagają takie książki? Czy po przeczytaniu tej książki człowiek poczuje zbawienie? Bawi mnie to, ale nie oceniam ludzi, którzy w to wierzą, w końcu mamy różną psychikę i każdy inaczej do tego wszystkie podchodzi.

    OdpowiedzUsuń
  13. 49 year old Accounting Assistant IV Eleen Cater, hailing from McCreary enjoys watching movies like "Legend of Hell House, The" and Machining. Took a trip to Himeji-jo and drives a Ferrari 250 Testa Rossa. kliknij

    OdpowiedzUsuń
  14. 24 year-old Data Coordiator Derrick Viollet, hailing from Victoriaville enjoys watching movies like Laissons Lucie faire ! and Scuba diving. Took a trip to The Four Lifts on the Canal du Centre and drives a Ferrari 400 Superamerica. Pobierz Wiecej informacji

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#49 RECENZJA "Nie ufaj nikomu" Kathryn Croft

#48 RECENZJA "Zerwa" (Tom V) Remigiusz Mróz

#55 RECENZJA "Chłopiec, który widział" (Tom II) Simon Toyne