#20 RECENZJA "Układanka" Natalia Nowak-Lewandowska

TYTUŁ: Układanka
AUTOR: Natalia Nowak- Lewandowska
WYDAWNICTWO: Replika
GATUNEK: Thriller/Kryminał

Ostatnio mam dobrą passę do odkrywania ciekawych autorów. Tym razem będzie to Natalia Nowak-Lewandowska.
Nie wiem czemu, ale do tej książki podeszłam bez entuzjazmu, co w moim przypadku jest dość dziwne, patrząc na słabość do kryminałów i thrillerów.



Jakub i Julianna Różańscy są bliźniakami, które są ze sobą na dobre i na złe. Jakub postanawia wraz z żoną i córką przenieść się do innego miasta aby pomóc siostrze odciąć się od przeszłości.
Mężczyzna traci żonę w wypadku samochodowym. Nie może podnieść się po tragedii i wychowanie córki zrzuca na barki drugiej żony. Z nastolatką zaczynają się problemy. Julianna jest dobrze zapowiadającą się dziennikarką, a Różański najlepszym śledczym w mieście. Z tego też powodu, jego siostra ma pierwszeństwo do informacji na temat przestępstw. Tak samo było i tym razem. Została powiadomiona o nietypowym znalezisku. Najprawdopodobniej były to ludzkie szczątki. Zaczyna się dochodzenie.






Czy będą to ludzkie kości?
Czy Różański w porę zareaguje na zachowanie córki?
Czy Julianna będzie umiała pogodzić się z przeszłością?



Wydawało mi się, że ta sprawa będzie prosta do rozwiązania, a sprawca oczywisty.
Jednak byłam w błędzie, co mi się spodobało.
Potencjalnych sprawców było kilku i każdy z nich miał motyw. Autorka z pełną premedytacją gra czytelnikom na nosie. Rzuca światło na sprawę, po czym decyduje się na obrócenie sytuacji w całkiem innym kierunku.
Zwraca również uwagę na życie nastolatki, która przechodzi okres buntowniczy. Dziewczyna swoim zachowaniem stara się zwrócić na siebie uwagę. Przez swoje nieodpowiedzialne zachowanie doprowadza do szeregu wydarzeń, które wpędzają ją w problemy.
Musimy pamiętać, że dzieci również czują widzą co się wokół nich dzieje.
Niełatwo jest zerwać z nałogiem, a jeszcze gorzej zapomnieć o przeszłości. Julianna mimo, że jest już po 40-sce, a jej życie legło w gruzach kilka lat wcześniej, wciąż nie może się z tym pogodzić. 

Jedną z groźniejszych broni ludzkość jest zwyczajna zazdrość, która  może doprowadzić do prawdziwej tragedii. 

Autorka stawia główne postacie w wielu niezręcznych sytuacjach. Aczkolwiek to oni świadomie podejmują swoje decyzje i ponoszą ich konsekwencje. 
Mogę przyczepić się do ilości agresji i arogancji ze strony bohaterów, w tym kobiety. 
Uważam, że w kilku sytuacjach były one niepotrzebne, a czasami wręcz odpychające i dość dziwne. Troszkę mnie martwi przedmiotowe traktowanie płci pięknej, ale jeszcze bardziej ich uległość. Ich wola walki kończy się, poprzedzona kilkoma przekleństwami, szybciej niż zaczęła.

Książkę czytało się z prawdziwym zaangażowaniem i zaciekawieniem. Jest to ten typ, który uwielbiam i ciężko mi się od niego oderwać. Jest to kryminał na jeden dłuższy wieczór.
Na pewno sięgnę po kolejną część przygód rodziny Różańskich.




Za możliwość przeczytania książki dziękuje
Wydawnictwu Replika.




Moja ocena: 8.5/10



madziuchowe_life



Komentarze

  1. Mam w planach tę książkę. Myślę, że przypadnie mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno moje.klimaty,. muszę ja zdobyć:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam książki i autorki, ale myślę że książka mogłaby mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię ten zabieg, gdy autor wodzi czytelnikiem za nos. To świadczy o jego talencie. O tym, że może nas przekonać do wszystkiego. Uwielbiam odrywać polskich pisarzy i chętnie sięgnę po ten egzemplarz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Również lubię kryminały, więc zapewne się skuszę:D
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tia... to to co tygryski lubią najbardziej :) zapisuje sobie tytuł :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Zastanowię się nad nią :]

    OdpowiedzUsuń
  8. Zachęciłaś mnie stwierdzeniem, że sprawca nie jest oczywisty - lubię wraz z bohaterami rozwiązywać kryminalne zagadki, więc to pozycja w sam raz dla mnie

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#49 RECENZJA "Nie ufaj nikomu" Kathryn Croft

#48 RECENZJA "Zerwa" (Tom V) Remigiusz Mróz

#56 RECENZJA " Orphan X. Człowiek znikąd"(Tom II) Gregg Hurwitz