RECENZJA "Obca" Diana Gabaldon

Diana Gabaldon , totalnie nieznana mi amerykańska pisarka.
Informacje, które znalazłam na temat tej autorki zaskoczyły mnie. Z wykształcenia jest biologiem, zoologiem i ekologiem, a tu proszę - napisała sagę, która sprzedała się w 18 milionach egzemplarzach.
Na tę książkę trafiłam całkiem przypadkiem. Było to 4.5 roku temu, kiedy przyleciałam do Kanady. Nie wiedziałam co ze sobą zrobić, więc postanowiłam poszukać książek w PDF. Tak trafiłam na "Obca". Ze względu na moją pamięć, jest dobra lecz krótka, nie pamiętam ile części przeczytałam, ale wiem jedno - pochłonęła mnie bez reszty.
Jakiś rok temu zaczęłam poszukiwania na forum tej historii, chciałam na nowo rozpocząć przygodę z Claire. Udzielono mi pomocy już zaledwie po kilku minutach.

Zamówienie zostało złożone i 10 części urzęduje na moim regale.
Jest to książka z działu fantastycznego.
Historia przedstawia kobietę, która dziwnym trafem cofa się w czasie. Claire jest pielęgniarką o silnej osobowości, która nie jedno w życiu widziała i przeszła. Przed nią kolejne trudności, niebezpieczeństwa. Nie małym szokiem jest zetknięcie się z przodkiem jej męża Pana Franka Randalla -Jonathanem, który jest uderzająco do niego podobny. W takich okolicznościach bohaterka postanawia używać swojego panieńskiego nazwiska.
Autorka w zawiły sposób przedstawia relacje, które łączą Claire z Frankiem oraz Jamie, na którego trafia podczas podróży w czasie.
Niechciany ślub, ucieczki, walki, zdrada, zderzenie kulturowe. To wszystko jest motorem napędzającym serie zdarzeń, które miały ogromne konsekwencje.
Czy kobieta jest w stanie kochać dwóch mężczyzn? Czy Claire zrobi wszystko aby wrócić do swoich czasów ?


Musicie sami się przekonać. 


A to jeden z moich ulubionych cytatów.
Claire: "(...) kochanie i pragnienie nie znaczy to samo (...)".

Polecam tę książkę, choć pierwsze 200 stron były ciężkie do przebrnięcia. Moim zdaniem ze względu na to, ze czytałam ją po raz drugi.
No i Diana przedstawia wszystko z najmniejszymi szczegółami i detalami. 


Jeśli ktoś lubi sobie wyobrażać to o czym piszę to ta książka jest do tego idealna.


Wiem, ze jest serial na podstawie tych opowieści i będę próbować jak najszybciej zaczac oglądać, ale najpierw muszę przeczytać. Taka to kolejność 🙂



Moja ocena 7/10

madziuchowe_life

Komentarze

  1. Skad zamawiasz polskie ksiazki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najczęściej z taniaksiazka.pl . Ostatnio zamówiłam z empik i nie byłam zadowolona już od samego procesu złożenia zamówienia :(

      Usuń
  2. Właśnie jestem na etapie oglądania 3 sezonu "Outlander" na motywach tej książki i jestem strasznie ciekawa czy jest wielka różnica. Jeśli obejrzysz, daj znać czy tak sobie wyobrażałaś głównych bohaterów. Jedno muszę przyznać, po obejrzeniu serialu lepiej rozumiem ideę odłączenia się Szkocji od UK. Tanie książki są też w Aros.pl - nie wiem czy korzystałaś, ale niestety nie wysyłają za granicę :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety, papierowe książki zamieniłam już na Kindle :)
    Sprawdziłam sobie w google jak wygląda Jamie i wyobrażałam sobie jego całkiem inaczej. Ten mi nie pasuje :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#49 RECENZJA "Nie ufaj nikomu" Kathryn Croft

#48 RECENZJA "Zerwa" (Tom V) Remigiusz Mróz

#55 RECENZJA "Chłopiec, który widział" (Tom II) Simon Toyne