#3 RECENZJA "Adres nieznany" Lee Child







TYTUŁ: Adres nieznany
AUTOR: Lee Child
TŁUMACZENIE: Janusz Ochab, Andrzej Szulc
WYDAWNICTWO: Albatros
GATUNEK: Thriller





Lee Child - prawdziwe imię i nazwisko autora to Jim Grant. Pochodzi z Wielkiej Brytanii, ale przeniósł się wraz z rodziną do Stanów Zjednoczonych. Z informacji, które udało mi się znaleźć na jego temat wnioskuję, że książkę którą przeczytałam może być podsumowaniem życia głównego bohatera Jacka Reacher. Na podstawie dwóch książek powstały filmy: "Jack Reacher" i "Jack Reacher nigdy nie wracaj". W rolę byłego żołnierza wcielił się Tom Cruise. Z czystej ciekawości zapisuje te dwie książki na listę "must read". Choć chyba będzie ich więcej, bo jest to dość spora seria z Jackiem Reacherem. Prawdę mówiąc, tylko dlatego postanowiłam sięgnąć po kolejną powieść tego pisarza. Jest to pierwsza książka tego autora, którą przeczytałam. Prawdopodobnie, standardowo zaczęłam od końca, ale mniejsza z tym.
Nie wiedziałam czego się spodziewać. Na pewno nie było to, to co zastałam w środku, ponieważ liczyłam na sytuacje pełne emocji, dreszczyk oraz intrygi.
Z związku z czym, mam mieszane uczucia co do niej.
Jack Reacher, od dziecka wyróżniał się swoją osobowością. Począwszy od wyglądu, a kończąc na inteligencji. Jego analityczne podejście do spraw wprawiało w osłupienie nie jedną osobę. Z krótkiej rozmowy mógł wywnioskować więcej niż przeciętny dorosły człowiek po kilku godzinach. Czujny obserwator, którego intuicja prawie nigdy nie zawodzi. Anioł stróż w postaci Włóczykija. Ciągle przemieszczanie się jego rodziny w dzieciństwie, pozostało mu do dziś. 
Nieśmiertelny, niepokonany wojenny weteran. Chodzący bohater, obrońca słabszych, stojący na straży prawa. Każdego dnia jest gdzie indziej. 
Bez adresu, bez konta bankowego, bez samochodu, bez zobowiązań. 

Człowiek, który potrafi się znaleźć w (nie)odpowiednim miejscu o (nie)odpowiedniej godzinie dla przeciwnika czy jego samego?

Kto na tym tracił ?




Nie mam porównania do innych książek autorstwa Lee Child, więc możliwe to powód, dla którego nie kupiłam tej historii. Miałam wrażenie, że Jack zacznie wyskakiwać z lodówki. Jego altruizm, bezinteresowność oraz skromność przypominała postać z bajki o super bohaterach, np.: Spider-man Czytając "Adres nieznany" trzeba się mocno skupić aby nie stracić wątku i nie zabłądzić. Są momenty, które są opisane w tak zawiły sposób, że musiałam czytać powtórnie. Jednak nie wpływa to na jakość czytania, wciąż szybko ucieka strona po stronie. Co prawda idzie się dostosować i nauczyć stylu autora.
Szczerze powiem, że ta książka zaczynała mnie denerwować po któreś historii. Zaczęło robić się przewidywalnie co do finału całej sytuacji. Straciła ona urok i zagościła nuda.

Po cichu liczyłam, że w końcu powinie się noga Jackowi, bo przecież nie ma ludzi nieomylnych, prawda?


A czy tak było to musicie już sami się przekonać!



Moja ocena: 7.5/10



madziuchowe_life

Komentarze

  1. Ostatnio zaczęłam czytać bardzo dużo książek, różnego gatunku. Jednak nigdy nie natknęłam się na tego autora. hmm po tej recenzji chętnie do niego zajrzę, aby przekonać się jak się zakończyła ta historia. Czytając ten opis na myśl przyszedł mi film: "człowiek scyzoryk" z Danielem Radcliffe'em. Film bardzo dziwny, ale jak się zagłębisz w niego to z pewnością można zrozumieć sens, przypuszczam, że podobnie jest z tą książką!
    Recenzja jak najbardziej na plus!
    Zapraszam również do mnie, dopiero zaczynam i miło by było gdybyś również zajrzała :)
    https://karwelove.blogspot.com/
    Dobrego wieczoru

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam film, więc nie mam porównania. Książkę zrozumiałam, ale minęła się z oczekiwaniami :)

      Usuń
  2. Więc nie jestem jedyna, ja jeszcze nie sięgnęłam po żadną z pozycji tego autora, ale szczerze mówiąc - nie spieszy mi się ;)

    Pozdrawiam,
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#49 RECENZJA "Nie ufaj nikomu" Kathryn Croft

#48 RECENZJA "Zerwa" (Tom V) Remigiusz Mróz

#55 RECENZJA "Chłopiec, który widział" (Tom II) Simon Toyne