#4 RECENZJA "Tylko jedno kłamstwo" Kathryn Croft


TYTUŁ: Tylko jedno kłamstwo
AUTOR: Kathryn Croft
TŁUMACZENIE: Aga Zano
WYDAWNICTWO: Burda Książki
GATUNEK: Thriller, kryminał




Żadna zbrodnia nie jest doskonała, a kłamstwo zawsze wyjdzie na jaw.


Kiedy Tara otwiera oczy, uświadamia sobie, że to nie jest jej sypialnia, a obok niej leży sąsiad. Uświadomiła sobie, że wydarzyło się coś co nie powinno, a najgorsze jest to, że nie wie jak do tego doszło, bo nic nie pamięta. Popełniła nieodwracalny błąd, ale jeszcze wtedy, nie wiedziała jak duże będą tego konsekwencje.
W momencie kiedy odkrywa, że sąsiad nie żyje podjęła decyzję, od której nie ma odwrotu. Zaczyna się nerwowa gra z czasem. Wyrzuty sumienia dopadają ją na każdym kroku. 
Kobieta ma za dużo do stracenia. Musi chronić nie tylko siebie, ale swoją rodzinę, która jest dla niej najważniejsza. Jest za dużo do stracenia, a zabójce trzeba zamknąć. 



Czy Tara odzyska pamięć?
Czy trafi na odpowiedni trop?
Ile kłamstw przewinie się przez całą historię?


Jest to pierwsza książka, tej autorki, która wpadła mi w ręce. Zdecydowanie, nie ostatnia. Fabuła wciąga od samego początku. Nie odłożyłam jej, nie myśląc co się dalej wydarzy. Po prostu nie da się bez analizowania. Nasuwa się szereg pytań, kto mógłby popełnić tak okrutną zbrodnię. 
Autorka nie pozwala nam na moment odetchnąć. Następują kolejne zwroty akcji. 
Każdy może okazać się mordercą. Mało tego, okazuje się, że każdy może mieć powód, aby popełnić tę zbrodnię. Akcja jest bardzo dynamiczna, narracja w pierwszej osobie, przedstawiona z perspektywy głównej bohaterki. Można, więc stwierdzić, że Tara jest niewinna i poza kręgiem podejrzanych, ale tutaj nie można nikomu ufać. Nie można pozwolić się zwieść. W końcu w powietrzu wisi kłamstwo. Trzeba zachować czujność.
Każdy ma za sobą długą listę kłamstw i nie wiemy kto mówi prawdę, a kto próbuje wprowadzić nas w błąd.
W sumie jedyny problem jaki teraz mam to sam tytuł. Jest mi ciężko go przeanalizować, bo wydaje mi się, że jest nietrafiony. "Tylko jedno kłamstwo" - próbuje odnaleźć kiedy to kluczowe kłamstwo padło. Jest to jedyny minus tej książki.





Moja ocena: 9.5/10




madziuchowe_life




Komentarze

  1. W takim razie muszę ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam ''Córeczkę'' tej autorki i podobała mi się, dlatego po tę książkę też chętnie sięgnę. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest w podobnym stylu, więc można lekko się rozczarować, ale taki już urok autorów :)

      Usuń
  3. Bardzo chcę przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. O, nie słyszałam o tej książce, a brzmi interesująco! Szkoda tego niedobranego tytułu, ciekawe jak brzmi w oryginale, może to wina tłumaczenia?

    Pozdrawiam,
    Ania z ksiazkowe-podroze-w-chmurach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. interesuje się tą książką i na pewno niedługo ją przeczytam :)
    czytałam już kilka jej recenzji, i każda była pozytywna, a poza ty mam wrażenie, że jej klimat mi się spodoba :)
    pozdrawiam
    zaczytanamona.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz kryminały, to na pewno Ci się spodoba :)

      Usuń
  6. Autorki nie kojarzę, ale książka zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo polecam! Autorka jest świetna, czekam na kolejne książki :) A co do tytułu, to tam tyle kłamali, że też nie wiem kiedy ono padło:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie się podobała, ale nie jestem zachwycona :) Córeczkę jednak chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#49 RECENZJA "Nie ufaj nikomu" Kathryn Croft

#48 RECENZJA "Zerwa" (Tom V) Remigiusz Mróz

#55 RECENZJA "Chłopiec, który widział" (Tom II) Simon Toyne