RECENZJA "Czasami kłamię" Alice Feeney

Alice Feeney jest pisarką i dziennikarką, która pracowała dla BBC przez 15 lat.
"Czasami kłamię" jest jej literackim debiutem.

Amber Reynolds, która ulega wypadkowi samochodowemu w wyniku czego zapada w śpiączkę.
Rozpoczęło się dochodzenie, bo w trakcie oględzin miejsca zdarzeń, wyszło na jaw, że Amber nie jechała sama i miała ślady na ciele, które nie powstały podczas wypadku.

 "Są trzy rzeczy, które powinniście o mnie wiedzieć:
 1. Jestem w śpiączce.
 2. Mój mąż już mnie nie kocha.
 3. Czasami kłamię."

Historia opowiedziana w osobie pierwszej, czyli samej głównej bohaterki.
Patrząc na punkt 3 można by rzec, że nie wiadomo co jest prawdą, a co jest kłamstwem w tej opowieści.
Amber przedstawia swoje życie z kilku perspektyw: dzieciństwa, z przed wypadku, w trakcie śpiączki oraz chwilę po przebudzeniu.
Nie ulega wątpliwości, że opisane dzieciństwo należało do dramatycznych i bolesnych. W kolejnym etapie Amber daje do zrozumienia, że mąż robi z niej wariatkę chcąc ukryć zdradę, której rzekomo się dopuścił. Kolejna perspektywa to przebieg samego leczenia. Twierdzi, że w śpiączce utrzymywana jest celowo. Ostatni etap jest pokręcony. Amber wspólnie z rodziną spędza wakacje z dala od domu.

Jest to dość specyficzny thriller. Owszem trzyma w napięciu i jest dla osób o mocnych nerwach. i dużym zapasie cierpliwości. Jednak muszę przyznać, że nie jestem pewna czy dobrze ją zrozumiałam. Czytając ją ma się wrażenie, że historia nie trzyma się kupy i trudno nadążyć za nowymi wątkami.
Szczególnie jeśli chce się skupić na tym co jest kłamstwem, a co prawdą.
Piszę to kilka dni po jej przeczytaniu i wciąż myślę, że nie udało mi się rozwiązać tej zagadki.
Trudno czytało mi się tę książkę w narracji pierwszoosobowej, więc może stąd sceptyczne podejście do niej.



Moja ocena 8.5/10



madziuchowe_life


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

#49 RECENZJA "Nie ufaj nikomu" Kathryn Croft

#48 RECENZJA "Zerwa" (Tom V) Remigiusz Mróz

#55 RECENZJA "Chłopiec, który widział" (Tom II) Simon Toyne