#43 RECENZJA "Kiedyś Cię odnajdę" Małgorzata Rogala

TYTUŁ: Kiedyś Cię odnajdę
AUTOR: Małgorzata Rogala
WYDAWNICTWO: Replika
GATUNEK:  Thriller/Kryminał

Małgorzata Rogala to autorka, która pisze świetne kryminały oraz thrillery. W swoich książkach porusza życiowe problemy, które są jak najbardziej trafne. Mam za sobą całą serię z Agatą Górską i Sławkiem Tomczykiem, którą gorąco Wam polecam.
"Kiedyś Cię odnajdę" była jednak inna niż poprzednie.





Weronika i Olga najlepsze przyjaciółki i współlokatorki. Ta pierwsza jest grafikiem, a druga szkolnym psychologiem. Pewnego dnia dochodzi do tragedii. Olga zostaje odnaleziona martwa. Weronika nie może pogodzić się z tą stratą i otwiera stare rany, które dzięki przyjaciółce mogła wyleczyć. 10 lat wcześniej dziewczyna straciła matkę w podobnych okolicznościach, a sprawcy nie złapano. Tym razem postanowiła, że będzie inaczej i za wszelką cenę chcę odnaleźć sprawcę. Zatrudnia się jako psycholog w szkole Olgi, a przy okazji będzie cieniem policjanta Szymona Pawelca i chce być na bieżąco z postępami dochodzenia.



Chyba nie było jeszcze takiej książki tej autorki aby zbrodnie były tak szczegółowo opisane.
Temat gwałtów jest zawsze dla mnie ciężki, ale dla kogo nie jest?
Jest to jedyny wątek, przez który naprawdę jest mi trudno przebrnąć. Mam zwyczaj wyobrażać sobie dane sceny w lekturze, ale nigdy nie odważyłam się przytoczyć gwałtów.

Mimo wszystko czyta się ją szybko z nadzieją, że sprawca zostanie schwytany jak najszybciej. Żeby książka nie była aż tak bolesna i przytłaczająca, pisarka postanowiła wprowadzić wątek miłosny, który bardzo mi się spodobał i był miłą odskocznią.
Język jest powściągliwy i przejrzysty. Styl jest lekki, co zapewnia ekspresowe czytanie.


Bez dwóch zdań, twórczość Małgorzaty Rogali należy do jednych z moich ulubionych. Nie można wokół nich przejść obojętnie.




Moja ocena: 8.5/10



madziuchowe_life

Komentarze

  1. Nie znam jeszcze twórczości tej autorki, ale po takiej recenzji, koniecznie muszę to zmienić. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie będę musiała przeczytać, zwłaszcza, że nie czytałam nic tej autorki :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Z twórczością Małgorzaty Rogali jeszcze się nie spotkałam - muszę w końcu coś przeczytać tej Autorki!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja przeczytałam dopiero "Zapłatę", ale na pewno chce poznac pozostałe książki tej Autorki, bo czytało mi się wyśmienicie:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#49 RECENZJA "Nie ufaj nikomu" Kathryn Croft

#48 RECENZJA "Zerwa" (Tom V) Remigiusz Mróz

#55 RECENZJA "Chłopiec, który widział" (Tom II) Simon Toyne